Γέμισε η Αθήνα σούργελα και αριστερόστροφους θολοκουλτουριάρηδες με τέχνη από ...γιούτα - Unpolitical - Ειδήσεις και σχόλια

Σάββατο, 8 Απριλίου 2017

Γέμισε η Αθήνα σούργελα και αριστερόστροφους θολοκουλτουριάρηδες με τέχνη από ...γιούτα


Λόγω της στρατηγικής τοποθεσίας της μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων, η πλατεία Συντάγματος, η κεντρική πλατεία της Αθήνας, χρησιμεύει παλαιόθεν ως αφετηρία και τέρμα πολλών συγκεντρώσεων και διαδηλώσεων. Η αρχική της ονομασία ήταν πλατεία Ανακτόρων, αλλά μετά την Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, όταν μια στρατιωτική εξέγερση με την υποστήριξη του λαού ανάγκασε τον Όθωνα να παραχωρήσει σύνταγμα, μετονομάστηκε σε πλατεία Συντάγματος. Έκτοτε, η πλατεία έχει καταληφθεί πάμπολλες φορές από διάφορα κοινωνικά και πολιτικά κινήματα που διαδήλωναν για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις συνθήκες διαβίωσης. 

Με στόχο να ξεσκεπάσει τις ιστορικές και πολιτικές πραγματικότητες, τους οικονομικούς δεσμούς και τις κοινωνικές σχέσεις που συνδέονται με συγκεκριμένους χώρους, ο Ibrahim Mahama κάνει μια παρέμβαση στην πλατεία Συντάγματος παίρνοντας σακιά από γιούτα, που κάποτε χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά αγαθών, ώστε να αποκαλύψει μέσα από τη νέα τους χρήση τα πολλά επίπεδα της πολιτικής δράσης που επιτελέστηκαν σε αυτή την πλατεία όλα ετούτα τα χρόνια.

Ή τουλάχιστον αυτή την σημασία δίνουν οι θολοκουλτουριάρηδες που ξεφτιλίζουν την πόλη μας σε κάθε ευκαιρία με κάθε ανοησία.

Ο Mahama, που γεννήθηκε το 1987 στο Ταµάλε της Γκάνας, καλύπτει συχνά κτίρια -θέατρα, µουσεία, κατοικίες, υπουργεία- στην Άκρα και στο Κουµάσι. Τώρα και στο κέντρο των Αθηνών...


Δείτε πως παρουσιάζουν οι εξαιρετικά ανόητοι την γυφτιά με τα τσόλια και κρίνετε τους και φτύστε τους, μη τους ματιάσετε... 

"Η επιλογή από τον Mahama της γιούτας ως υλικού για την τέχνη του και η κάλυψη µε αυτή κτιρίων µε τρόπο που να αποκρύπτονται τα χαρακτηριστικά τους αποτελεί συνέχεια µιας µακράς ιστορίας της χρήσης της ως υφάσµατος στη δυτική Αφρική, όπου τη χρησιµοποιούσαν για να φτιάχνουν κουρτίνες, παραδοσιακά ενδύµατα αλλά και ως διακοσµητικό υλικό. Μετά τη συλλογή των σάκων, µια οµάδα ανθρώπων, που ο καλλιτέχνης αποκαλεί συνεργάτες -κατά κύριο λόγο εσωτερικοί µετανάστες από αγροτικές ή αστικές περιοχές της χώρας-, ράβει τα τεράστια γλυπτά από γιούτα σε συντροφικό κλίµα.
Οι χώροι όπου πραγµατοποιείται αυτή η εργασία, κάποιος εγκαταλειµµένος σιδηροδροµικός σταθµός, ένα σιλό ή η αυλή του πατρικού σπιτιού του καλλιτέχνη, διαµορφώνουν το έργο: το γλυπτό παίρνει το σχήµα του χώρου στον οποίο παράγεται, καθώς ενσωµατώνει το πνεύµα αυτού του χώρου. Το αποτέλεσµα είναι η δηµιουργία µιας νέας χαρτογραφίας αυτών των πόλεων, η χαρτογράφηση και η δικτύωση χώρων µε βάση τα κίνητρα και τους σκοπούς που ο Mahama επινοεί µεταξύ τους.
Μπορούµε να διαταράξουµε και να υπονοµεύσουµε τις πολιτικές των χώρων χορηγώντας τους νέες δοµές, επιβάλλοντας νέα νοήµατα σε αυτούς ή απεκδύοντάς τους από την επιδιωκόµενη σηµασία τους. Η πρακτική του Ibrahim Mahama να τυλίγει κτίρια µε ύφασµα πρέπει να ερµηνεύεται υπό αυτό το πρίσµα."











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

Σελίδες