ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

Κλονισμός στη διεθνή ναυτιλία από το ξαφνικό αποκλεισμό του Κατάρ

Αποτέλεσμα εικόνας για iran nautilia

Πανικό στις ναυτιλιακές εταιρείες προκαλεί η διακοπή των διπλωματικών σχέσεων των αραβικών χωρών με το Κατάρ.

Η απόφασή των χωρών αυτών, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λιβύη και Υεμένη να απομονώσουν από ξηρά, αέρα και θάλασσα το Κατάρ έχει τεθεί σε ισχύ και πλέον κανένα λιμάνι στην περιοχή δεν δέχεται πλοίο με σημαία Κατάρ ή πλοίο το οποίο έχει πιάσει ή πρόκειται να πιάσει σε λιμάνι της μικρής σε έκταση αραβικής χώρας.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε αναβρασμό όπως γράφει η εφημερίδα «Ναυτεμπορική» προκειμένου να μην αιφνιδιαστούν και υποστούν κυρώσεις, αλλά και ενδεχόμενη κράτηση πλοίων, κατακλύζουν με ερωτήματα τα δικηγορικά γραφεία.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η απόφαση για οικονομικό αποκλεισμό αναμένεται να πλήξει τη βαριά βιομηχανία της χώρας που είναι το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, η παραγωγή αμμωνίας, λιπασμάτων, πετροχημικών, τσιμέντου, αλλά και η επισκευή εμπορικών πλοίων.

Ανησυχία έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι το Κατάρ είναι μεγάλος παραγωγός και εξαγωγέας LNG, ενώ φαίνεται πως υπάρχει θέμα και με τα δεξαμενόπλοια. Συγκεκριμένα τα δεξαμενόπλοια των 300.000 τόνων συνηθίζεται να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αργού σε πολλά λιμάνια της Μέσης Ανατολής και αν τα πλοία που έχουν πιάσει στο Κατάρ θα εμποδίζονται να εισέλθουν σε άλλα λιμάνια.

Το λιμάνι του Fujairah στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με εγκύκλιό του στις 5 Ιουνίου ενημέρωσε ότι τα πλοία που φέρουν σημαίες του Κατάρ αλλά και τα πλοία που πλέουν προς και προέρχονται από τα λιμάνια της χώρας αυτής δεν θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν calls στο λιμάνι Fujairah και στο Fujairah Offshore Anchorage. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία της περιοχής και η αρχή λιμένων της Σαουδικής Αραβίας ενημέρωσε τα ναυτιλιακά πρακτορεία να μη δεχτούν πλοία που φέρουν σημαίες του Κατάρ ή πλοία που ανήκουν σε εταιρείες ή πολίτες του Κατάρ.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του Μπαχρέιν ενημέρωνε τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι όλα τα λιμάνια της χώρας θα παραμείνουν άμεσα κλειστά για το Κατάρ.

Αλλά και η Αρχή Λιμένων στο Άμπου Ντάμπι εξέδωσε ειδοποίηση η οποία αναφέρει ότι τα πλοία με σημαία Κατάρ δεν θα έχουν τη δυνατότητα εισόδου στα λιμάνια της Abu Dhabi Petroleum Ports Operating Co ή στο IRSHAD, θυγατρική της Abu Dhabi National Oil Co.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των ζητημάτων που έχουν ανακύψει δίνουν και οι Lloyd’s List, οι οποίοι αναφέρουν ότι το λιμάνι του Fujairah, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνι στη Μέση Ανατολή, απαγόρευσε σε εκπροσώπους ναυτιλιακής εταιρείας με έδρα τη Σιγκαπούρη να ανέβουν σε πλοίο, αν το προηγούμενο ή το επόμενο λιμάνι προορισμός του είναι στο Κατάρ.
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.