ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κυριακή, 9 Ιουλίου 2017

Βάσεις 2017: «Ασανσέρ» οι φετινές βάσεις - Ποιες σχολές θα πέσουν έως και 1.500 μόρια

Μεγάλη πτώση βάσεων στα οικονομικά τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων της χώρας, όπου μπορεί φέτος να έχουμε «κάθοδο» έως και 1.000 μορίων, αλλά και σε όλα τα Πολυτεχνεία της χώρας δείχνουν τα βαθμολογικά στοιχεία των επιδόσεων των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, στις ιατρικές σχολές αλλού αναμένεται άνοδος και αλλού πτώση βάσεων, κάτι που διαμορφώνει την εικόνα μιας βαθμολογικά αντιφατικής χρονιάς, στην οποία αναμένονται εκπλήξεις και ανατροπές. Συγκεκριμένα, και όπως εξηγεί στα Παραπολιτικά ο εκπαιδευτικός και αναλυτής των στατιστικών στοιχείων των βαθμολογιών του υπ. Παιδείας, Γ. Χατζητέγας, φέτος θα παρατηρηθούν κινήσεις ανόδου και πτώσης σε όλο το φάσμα των τμημάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, των Ανθρωπιστικών Επιστημών, η μέση απόδοση των υποψηφίων ήταν τα 17.477 μόρια, ενώ πέρυσι ήταν 11.066. Το γεγονός αυτό προδιαγράφει μια μέση άνοδο των σχολών του επιστημονικού αυτού πεδίου κατά 411 μόρια. Η επίδοση αυτή θα είναι μικρότερη στα βαθμολογικά «ρετιρέ» (Νομικές, Ψυχολογικές των κεντρικών πανεπιστημίων), στα οποία η αύξηση των βάσεων θα είναι της τάξεως 150 -200 μόρια. Ωστόσο, στις μεσαίες σχολές του ίδιου πεδίου, που κινούνται κάτω από τα 16.000 μόρια, η άνοδος θα φτάσει τα 600 μόρια. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να συμπληρώσουν πολύ προσεκτικά το μηχανογραφικό τους και να μην βασιστούν στις περσινές βάσεις εισαγωγής.
Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο, των Θετικών Επιστημών, η μέση επίδοση των υποψηφίων φέτος είναι μικρότερη κατά 350 μόρια από την αντίστοιχοι περυσινή. Επομένως, αναμένεται σημαντική πτώση σε όλο το βαθμολογικό φάσμα, που θα είναι εντυπωσιακή και στις περιζήτητες σχολές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς απουσιάζουν οι καλές βαθμολογίες από το αυξημένης βαρύτητας μάθημα των Μαθηματικών.
Θα υπάρξει μία πτώση σε κεντρικά τμήματα του Μετσόβιου αλλά και στα φυσικομαθηματικά, που θα υπερβαίνει τα 500 μόρια, χωρίς να αποκλείονται και κάποιες εκπλήξεις. Οι πτώσεις των βάσεων όμως θα είναι φθίνουσες καθώς θα κινούμαστε προς τον βαθμολογικό «πυθμένα του πεδίου. Στο πεδίο αυτό, άλλωστε οι εισακτέοι θα είναι οριακά λιγότεροι από τις θέσεις που προσφέρονται σε αυτό.
Στο τρίτο πεδίο των Επιστημών Υγείας θα υπάρξουν μικτές κινήσεις. Οι περιζήτητες ιατρικές σχολές θα διατηρήσουν τις βάσεις τους και μάλιστα η Ιατρική της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να έχει μικρή άνοδο λίγων δεκάδων μορίων. Από τα 18.000 μόρια και κάτω, όμως, θα υπάρξουν κάποιες οριακές πτώσεις στο πεδίο, οι οποίες θα είναι μεγαλύτερες στα τμήματα κάτω των 16.000 μορίων, καθώς η μέση επίδοση των υποψηφίων στο πεδίο αυτό θα είναι συνολικά μικρότερη κατά 372 μόρια από την αντίστοιχη περσινή.
Στο 4ο πεδίο, των Παιδαγωγικών Σπουδών (που θα καταργηθεί του χρόνου και τα τμήματα θα μοιραστούν στα υπόλοιπα πεδία) η μέση επίδοση των υποψηφίων είναι φέτος οριακά μεγαλύτερη κατά 100 μόρια και οφείλεται στον υπερδιπλασιασμό των τμημάτων του. Έτσι αναμένεται άνοδος βάσεων που θα φτάσει και τα 1.000 μόρια, ενώ κανένα τμήμα δεν θα πέσει κάτω από τη βάση.
Τέλος, στο πέμπτο πεδίο, των Οικονομικών Σπουδών, η μέση επίδοση φέτος είναι 10.528 ενώ πέρυσι ήταν 11.168. Η μέση πτώση βάσεων στο πεδίο θα είναι της τάξης των 640 μορίων. Η πτώση των βάσεων θα είναι εντυπωσιακή σε όλες τις κλίμακες, ιδιαίτερα σε όλες τις υψηλόβαθμες οικονομικές σχολές των αστικών κέντρων. Ίσως δεν είναι υπερβολικό να δούμε και πτώσεις έως και 1.500 μόρια σε τμήματα κεντρικών πανεπιστημίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.