Τα 7 + 1 must στην παιδική διατροφή - Unpolitical - Ειδήσεις και σχόλια

Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2017

Τα 7 + 1 must στην παιδική διατροφή

paidi prwino

Ο κοινός παρανομαστής στην ευτυχία, την επιτυχία, την ανάπτυξη αλλά και τη σωστή διατροφή είναι η ισορροπία. Όταν, μάλιστα, πρόκειται για τα παιδιά μας, η γνώμη του ειδικού είναι απαραίτητη. Ποια είναι τελικά τα βασικά σημεία που πρέπει να εστιάσουμε;

Η διατροφή του παιδιού πρέπει να χαρακτηρίζεται από ποικιλία, μέτρο και ισορροπία για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του σε θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την πρόσληψη της απαιτούμενης ενέργειας, για την ανάπτυξη του οργανισμού του και για την προστασία του.


Πρωινό
Πολύ σημαντική είναι η κατανάλωση του πρωινού γεύματος. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι μαθητές που καταναλώνουν πρωινό έχουν καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα από εκείνους που δεν καταναλώνουν.

Πολλά και συχνά γεύματα
Εξίσου σημαντική είναι η ύπαρξη πολλών και συχνών γευμάτων. Τα ενδιάμεσα γεύματα προσφέρουν στον οργανισμό συνεχή ενέργεια και βοηθούν στη διατήρηση της γλυκόζης σε σταθερά επίπεδα.


Φρούτα και λαχανικά
Τα παιδιά θα πρέπει να καταναλώνουν τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως (1 μερίδα φρούτου αντιστοιχεί με 1 μέτριο φρούτο και 1 μερίδα λαχανικών αντιστοιχεί με 1 φλ. ωμά ή ½ φλ. βραστά λαχανικά).

Προϊόντα ολικής άλεσης
Τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα προϊόντα τους θα πρέπει να αποτελούν της βάση της καθημερινής διατροφής του παιδιού.

Πρωτεΐνη
Στη καθημερινή διατροφή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη π.χ. ψάρι, άπαχο κόκκινο κρέας, πουλερικά, αβγά, όσπρια.


Ψάρια και ω-3 λιπαρά
Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τον οργανισμό, καθώς δεν μπορεί να τα συνθέσει από μόνος του και πρέπει να τα λάβει από τις τροφές. Τα συγκεκριμένα λιπαρά είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος καθώς και για την αντιφλεγμονώδη δράση τους. Τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα είναι τα λιπαρά ψάρια, τα θαλασσινά, τα καρύδια, ο λιναρόσπορος, η αντράκλα. Δυο φορές την εβδομάδα θα πρέπει η οικογένεια να καταναλώνει ψάρι εκ των οποίων το ένα να είναι λιπαρό.

Ελαιόλαδο
Ως κύρια πηγή λίπους της διατροφής επιλέξτε το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.


Νερό, το πολύτιμο
Μην υποτιμάτε το νερό. Η επαρκής πρόσληψη νερού παίζει σημαντικό ρόλο στη φυσική, νευρολογική και συναισθηματική κατάσταση του παιδιού. Όταν τα παιδιά είναι ενυδατωμένα έχουν περισσότερη ενέργεια και είναι περισσότερο συγκεντρωμένα. Ακόμα και μια ήπια αφυδάτωση μπορεί να επιβραδύνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

Σελίδες