Απίστευτη ντρίμπλα με την απόφαση για το επίδομα θέρμανσης -Πάνω από το 1 ευρώ στη μισή Ελλάδα - Unpolitical - Ειδήσεις και σχόλια

Breaking

Πέμπτη, 28 Δεκεμβρίου 2017

Απίστευτη ντρίμπλα με την απόφαση για το επίδομα θέρμανσης -Πάνω από το 1 ευρώ στη μισή Ελλάδα


Τελικά όλη αυτή η καθυστέρηση με το επίδομα θέρμανσης έκρυβε μια απίστευτης έμπνευσης αλχημεία, προκειμένου να μετριαστούν οι εντυπώσεις από το πετσόκομμα του επιδόματος και να εξαντληθούν τα δημοσιονομικά περιθώρια του φετινού πλεονάσματος, πριν μπούμε στα βαθιά και αχαρτογράφητα νερά του 2018.

Μετά από ημέρες και εβδομάδες διαβουλεύσεων, η Απόφαση για το επίδομα θέρμανσης δεν αποκαλύπτει το τοπίο για την περίοδο που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και τελειώνει τον Απρίλιο του 2018, αλλά τροποποιεί αναδρομικά την περσινή περίοδο! Συγκεκριμένα, τα επιπλέον 15 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν από τον Προϋπολογισμό ΔΕΝ αφορούν στο 2018 αλλά στην περίοδο 2017, δηλαδή στις ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης που αγοράστηκαν ως τον περασμένο Απρίλιο. 

Επί της ουσίας, η νέα Απόφαση τροποποιεί ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ μόνο την επιδότηση για τις ορεινές περιοχές (Α' Ζώνη: Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Σερρών, Φλώρινας) από τα 0,25 ευρώ στα 0,375 ευρώ κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το μάξιμουμ του επιδόματος διαμορφώνεται στα 750 ευρώ (+ 250 ευρώ) για άγαμους και στα 937,50 ευρώ (+ 312,50 ευρώ) για έγγαμους και μονογονεϊκές, αρκεί φυσικά οι εν λόγω δικαιούχοι να έχουν εξαντλήσει την επιδοτούμενη ποσότητα, η οποία είναι 2.000 λίτρα για άγαμους και 2.500 λίτρα για έγγαμους και μονογονεϊκές οικογένειες.

Η Απόφαση προβλέπει επανεκκαθάριση των περσινών αιτήσεων και καταβολή της διαφοράς ως 29 Δεκεμβρίου, προφανώς για να μην επιβαρυνθεί με την επιπλέον δαπάνη ο Προϋπολογισμός του 2018. Παραμένει επί του παρόντος σε εκκρεμότητα η Απόφαση για το επίδομα του 2018, το οποίο θα είναι οριζόντια κομμένο κατά 50%, μετά από την τελευταία εξέλιξη, ενώ ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί αν το «κουτσουρεμένο» επίδομα της φετινής περιόδου θα δοθεί σε δύο δόσεις ή εφάπαξ.

Κι ενώ το οικονομικό επιτελείο αναζητούσε τρόπους για να χρυσώσει το χάπι στους περίπου 800.000 περσινούς δικαιούχους του επιδόματος, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πήρε για τα καλά την ανηφόρα, σπάζοντας το φράγμα του 1 ευρώ/λίτρο περίπου στη μισή Επικράτεια!

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, σε 20 νομούς της χώρας η μέση λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης διαμορφώνεται πάνω από το 1 ευρώ/ λίτρο κι όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς καυσίμων, αυτό σημαίνει πρακτικά ότι στις εν λόγω περιοχές- κυρίως της νησιωτικής Ελλάδας- η τιμή φτάνει ακόμα και στο 1,20 ευρώ/ λίτρο!

Η υψηλότερη μέση τιμή καταγράφεται στις Κυκλάδες με 1,139 ευρώ/ λίτρο, ενώ και στα Δωδεκάνησα που εντός των ημερών χάνουν το χαμηλό ΦΠΑ, η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,067 ευρώ/ λίτρο. Στον ίδιο χορό, των τιμών άνω του 1 ευρώ, συμμετέχουν τα Επτάνησα, η Κρήτη (πλην Ηρακλείου), καθώς και πολλές περιοχές της Ηπειρωτικής Ελλάδα και συγκεκριμένα η Αιτωλοακαρνανία, η Άρτα, τα Γρεβενά, η Ευρυτανία, η Θεσπρωτία, η Καστοριά, η Μαγνησία, η Μεσσηνία, η Φθιώτιδα, η Φωκίδα.

Ειδικά για τα νησιά, την Αττική και πολλές περιοχές της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου, η διαδικασία της επιδότησης μοιάζει με κακόγουστο ανέκδοτο, καθώς στην πραγματικότητα δεν μπορεί να μιλάει κανείς για επίδομα αλλά για ελεημοσύνη. Στην περσινή περίοδο- και αυτό δεν αλλάζει ούτε με τη… μαγική Απόφαση του υπουργείου Οικονομικών- το μάξιμουμ της επιδότησης για τη Γ’ Ζώνη (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αττικής (εκτός Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού), Αχαΐας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Κορινθίας, Λέσβου, Λευκάδας, Πρέβεζας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Χίου) ήταν 200 ευρώ άρα με το «ψαλίδι» του 50% , το αποκαλούμενο «επίδομα» θα πέσει στα 100 ευρώ.

Αντιστοίχως στους νομούς της Δ’ Ζώνης (Αργολίδας, Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Ηρακλείου, Κυκλάδων, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Κύθηρα και νησιά Σαρωνικού, Ρεθύμνου, Σάμου, Χανίων), το «επίδομα» θέρμανσης από το… αστρονομικό ύψος των 125 ευρώ του 2017, θα προσγειωθεί στα 62,5 ευρώ, εκτός αν έχουμε μια ακόμα… μαγική Απόφαση.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

ΠΟΛ 1215/2017

Τροποποίηση της ΠΟΛ.1189/14.12.2016 (ΦΕΚ Β' 4076/2016) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υφυπουργού Οικονομικών «Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού».
ΠΟΛ.1215/22.12.2017
(ΦΕΚ Β 4594/2017)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ, Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).
2. Τις διατάξεις του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181).
3. Τις διατάξεις του π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 116).
4. Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 210).
5. Τις διατάξεις του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 145).
6. Την αριθ. Υ172/2016 απόφαση του Πρωθυπουργού
«Καθορισμός σειράς τάξης των Υπουργείων» (Β΄ 3610).
7. Την αριθ. Υ5/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού
«Σύσταση θέσεων Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Β΄ 204).
8. Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ2016 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών, Αικατερίνη Παπανάτσιου (Β΄ 3696).
9. Την αριθμ. Υ29/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη (Β' 2168).
10. Την αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (Β΄ 130 και Β΄ 372), όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. Δ6Α 1125239/ΕΞ 2013 (Β΄ 2003) και Δ6Α 1196756 ΕΞ 2013 (Β΄ 3317).
11. Τις διατάξεις του ν.δ.356/1974 (ΦΕΚ 90/τ.Α΄).
12. Τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43/τ.Α΄).
13. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει».
14. Την περιπτ. α της παρ.2 του άρθρου 73 και της παρ. 9 του άρθρου 147 του ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265/τ.Α΄), όπως ισχύει, καθώς και το άρθρο 36 παρ. 8β του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α’).
15. Το άρθρο 23 του ν. 3427/2005 (ΦΕΚ 312/τ.Α'), όπως ισχύει.
16. Τις διατάξεις του ν. 4472/2017 (74/τ.Α') περί, μεταξύ άλλων, «Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 -2021».
17. Το άρθρο 1 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄), όπως ισχύει.
18. Τις διατάξεις του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/τ.Α').
19. Τις διατάξεις του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170/τ.Α').
20. Τις διατάξεις του ν. 4223/2013 (ΦΕΚ 287/τ.Α'), όπως ισχύουν.
21. Την υποπαράγραφο Α.1 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις (Α΄ 85)».
22. Τις διατάξεις του μέρους Β, άρθρου 3, παρ. Γ, υποπαρ. 2.1, υποπερ. ια, του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94/τ.Β΄) «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας». 23.Τηναριθμ. 1019446/113/0015/ΠΟΛ.1034/14.
ΑΥΟ (ΦΕΚ 307/τ.Β΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 24. Την αριθμ. ΠΟΛ.1262/10.12.2015 (ΦΕΚ 2677/τ.Β')
Α.Υ.Ο.
25. Το γεγονός, ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία εκτιμάται στο ποσό των 15 εκατ. ευρώ που θα εγγραφεί για τον σκοπό αυτό στον τακτικό προϋπολογισμό έτους 2017 του ειδικού φορέα των Γενικών Κρατικών Δαπανών (Ε.Φ. 23-200/ ΚΑΕ 2732). Δεδομένου ότι το ύψος της συνολικής δαπάνης εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (δικαιούχους και καταναλώσεις πετρελαίου) τυχόν επιπλέον δαπάνη δύναται να καλυφθεί με μεταφορά πιστώσεων στον ανωτέρω ΚΑΕ του τακτικού προϋπολογισμού των Γενικών Κρατικών Δαπανών.
26. Την ανάγκη χορήγησης επιδόματος σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών πετρελαίου θέρμανσης εσωτερικής καύσης (DIESEL).
27. Την αριθμ. Δ5Α 1167754 ΕΞ 2012/5.12.2012 Α.Υ.Ο. με θέμα «Ανάθεση πληρωμής του επιδόματος θέρμανσης προς τους δικαιούχους-καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης εσωτερικής καύσης (DIESEL)» ΦΕΚ 3249 Β΄ 2012, αποφασίζουμε:
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 της ΠΟΛ.1189/14.12.2016 (ΦΕΚ Β' 4076/2016) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υφυπουργού Οικονομικών, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Στην Α' κλιματική ζώνη, για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης χορηγείται ποσό επιδόματος 0,375 ευρώ και στις Β', Γ' και Δ' κλιματικές ζώνες, για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης χορηγείται ποσό επιδόματος 0,25 ευρώ.».
2. Τυχόν χρηματικά ποσά που θα προκύψουν από νέα εκκαθάριση καταβάλλονται έως 29-12-2017.
3. Οι διατάξεις της παρούσας ισχύουν από τη δημοσίευσή της.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2017
Ο Υπουργός Ο Αναπληρωτής Υπουργός
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
Η Υφυπουργός
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

Σελίδες