Τα αυτοκίνητα που προτίμησαν οι Έλληνες το 2017 (pics) - UNPOLITICAL

Κυριακή, 31 Δεκεμβρίου 2017

Τα αυτοκίνητα που προτίμησαν οι Έλληνες το 2017 (pics)


Η χρονιά που αφήνουμε πίσω μας έφερε μια μικρή αισιοδοξία στην αγορά, που είδε τους πρώτους έντεκα μήνες τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων να αυξάνονται σε ποσοστό 11,6%.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αναμένεται να ξεπεράσουν τις 88.000, όταν το 2016 ήταν μόλις 78.873 και το 2015 75.805. Η πιο σημαντική κατηγορία της ελληνικής αγοράς παραμένει αυτή των μικρών αυτοκινήτων πόλης, η B δηλαδή με πιο δημοφιλές μοντέλο το Toyota Yaris.

Το 2017 έφερε μικρές ανακατατάξεις σε ορισμένες κατηγορίες μοντέλων με απρόβλεπτη μάλιστα δυναμική ορισμένων. Για παράδειγμα, στην κατηγορία των αυτοκινήτων εκτός δρόμου (Dual Purpose), η επικράτηση της BMW X1, με διαφορά μάλιστα από τα Ford Kuga και Suzuki Vitara, φαντάζει κάπως εξωπραγματική. 

Ένα πολυτελές SUV, έστω και της μικρής – μεσαίας κατηγορίας, του οποίου οι τιμές ξεπερνούν τα 30.000 ευρώ, να πουλά σαν ζεστό ψωμί με αντιπάλους που κινούνται στη σφαίρα των 20.000 ευρώ σε μια χώρα που βρίσκεται σε βαθιά οικονομική ύφεση, είναι μάλλον παράδοξο.

Πέρα από αυτό, η αγορά διαμορφώνεται με απόλυτα λογικά κριτήρια, καθώς όπως αναφέραμε ήδη η κατηγορία B κερδίζει τη μερίδα του λέοντος των πωλήσεων με μερίδιο στις συνολικές ταξινομήσεις 37,8%. Περίπου 4 αυτοκίνητα στα 10 που πωλούνται δηλαδή είναι μικρά μοντέλα πόλης, ενώ ακολουθούν τα μικρά – μεσαία της κατηγορίας C με ποσοστό 25,6%. Οι δύο αυτές κατηγορίες, ξεπερνούν αθροιστικά το 60% των πωλήσεων.

Όσον αφορά στα μοντέλα, που κέρδισαν την προτίμηση των Ελλήνων οδηγών το 2017, αυτά είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα:

Fiat Panda, κατηγορία Α


Αειθαλές το μικρό μοντέλο της Fiat, που είναι κοντά μας από το 2011, άφησε πίσω του τα Toyota Aygo και Hyundai i10, καθώς έχει το 22% περίπου των ταξινομήσεων της κατηγορίας, έναντι περίπου 10,6% και 10,2% των δύο ανταγωνιστών του.

Toyota Yaris, κατηγορία B


Ο απόλυτος κυρίαρχος στο σύνολο των πωλήσεων και φυσικά στην κατηγορία του. Το Yaris ανανεώθηκε το 2017 και συνεχίζει ακάθεκτο για την πρωτιά και το 2018. Ακολουθείται από τα Opel Corsa και Peugeot 208, τα οποία όμως βρίσκονται αρκετά πίσω με ποσοστό πωλήσεων κοντά στο 10%, έναντι 16,5 του Yaris.

Nissan Qashqai, κατηγορία C


Ένα κατ΄ουσίαν SUV κερδίζει τη μάχη της κατηγορίας, έναντι πολύ δυνατών αντιπάλων, του Opel Corsa στη δεύτερη θέση του VW Golf στην τρίτη. Εδώ η επικράτηση δεν είναι τόσο απόλυτη όσο στις μικρότερες κατηγορίες, καθώς το ποσοστό του Qashqai είναι στο 11,1% ενώ του Astra στο 9,78 και του Golf στο 6,35%. Πολύ δυνατά έρχεται από την 4η θέση και το Toyota Auris, με ελάχιστη διαφορά από το Golf.

Fiat Tipo, κατηγορία D


Εδώ δύο μοντέλα μονοπωλούν σχεδόν την κατηγορία. Το Tipo με ποσοστό 34,24% και η Skoda Octavia με 21,8 των ταξινομήσεων της κατηγορίας. Το Fiat Tipo κεφαλαιοποιεί τις πολύ χαμηλές τιμές του, που το τοποθετούν κατ΄ ουσία ανταγωνιστικά με τα μοντέλα της μικρότερης κατηγορίας.

Skoda Superb, κατηγορία Ε


Το προπύργιο της Skoda είναι αυτό της κατηγορίας των μεγάλων σεντάν αυτοκινήτων, όπου όμως το Superb νοιώθει καυτή την ανάσα της δεύτερης Mercedes E-Class. Μαζί, τα δύο μοντέλα κυριαρχούν, με ποσοστά 33,6 και 28.3% αντίστοιχα, ωστόσο οι ταξινομήσεις είναι πολύ χαμηλές, καθώς ίσα που ξεπερνούν την εκατοντάδα για το Skoda Superb.

Volvo S90, κατηγορία F-G


Στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων τα πράγματα είναι ακόμα πιο μετρημένα, καθώς οι πωλήσεις του πρώτου Volvo δεν φτάνουν καν στην εκατοντάδα. Το ποσοστό όμως του 41% των ταξινομήσεων δείχνει ότι κυριαρχεί, έναντι των Mercedes S Class και BMW 7 series. Έκπληξη η Panamera της Porsche που απειλεί την BMW για την τρίτη θέση.

Mini Cabrio, κατηγορία Sports


Εδώ περιλαμβάνονται στα σπορ κουπέ και κάμπριο μοντέλα. Η Mini είναι εμφατικά πρώτη, με ποσοστό ταξινομήσεων κοντά στο 55%, ενώ έκπληξη αποτελεί η Ford Mustang στη δεύτερη θέση, με ποσοστό περίπου 14% των ταξινομήσεων. Η κατηγορία ωστόσο καταγράφει λίγες δεκάδες αυτοκινήτων, με μόνη τη Mini να καταφέρνει να ξεπερνά την εκατοντάδα.

VW Touran, κατηγορία MPV


Η κατηγορία των πολυμορφικών έχει συρρικνωθεί πια τόσο, που καταγράφει λίγες εκατοντάδες πωλήσεων. Σε αυτές διακρίνονται τα VW Touran και Ford B-Max, με το Fiat 500L να ακολουθεί, με διαφορά μόλις ενός αυτοκινήτου από το Citroen C4 Picasso.

Mercedes V-Series, κατηγορία Combi


Η κατηγορία των πολυθέσιων επιβατικών Van κυριαρχείται από την Mercedes, κυρίως λόγω των εταιρικών πωλήσεων. Εκτός αυτής, που καταγράφει ποσοστό ταξινομήσεων 17% όλα τα υπόλοιπα μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους, με τα Nissan NV200 και Fiat Doblo στη δεύτερη και τρίτη θέση με ποσοστά 10,2 και 9,6% αντίστοιχα.

BMW X1, κατηγορία Dual Purpose


Πέραν της Χ1 που βρίσκεται με άνεση στην κορυφή, το δεύτερο Ford Kuga, το τρίτο Suzuki Vitara και το τέταρτο VW Tiguan ερίζουν για την καλύτερη θέση στο βάθρο. Αξίζει να σημειώσουμε και την πολύ καλή πορεία του Audi Q2, που ξεπέρασε σε πωλήσεις το δημοφιλές Jeep Renegade.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.