Μια μερίδα από αυτά τα 2 λαχανικά καθημερινά, βοηθά στην πρόληψη της άνοιας - Unpolitical - Ειδήσεις και σχόλια

Breaking

Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2017

Μια μερίδα από αυτά τα 2 λαχανικά καθημερινά, βοηθά στην πρόληψη της άνοιας

Shutterstock

Η απώλεια της μνήμης ή των γνωσιακών λειτουργιών είναι ένας από τους μεγαλύτερους φόβους των ανθρώπων καθώς μεγαλώνουν σύμφωνα με τους ερευνητές. 

Και απ' ότι δείχνει μια νέα πρόσφατη αμερικανική μελέτη η διατροφή αναδεικνύεται σε σημαντικό «όπλο» ενάντια στην άνοια, αφού σύμφωνα με αυτήν επιλέγοντας καθημερινά υγιεινές και θρεπτικές τροφές είναι δυνατό να επιβραδυνθεί η γήρανση του εγκεφάλου κατά 11 χρόνια. 

Όπως σημειώνουν οι ερευνητές η αύξηση της κατανάλωσης συγκεκριμένων λαχανικών μπορεί να είναι μια απλή, προσιτή και μη επεμβατική μέθοδος πιθανής προστασίας του εγκεφάλου από τη νόσο Alzheimer και την άνοια.

Η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου Ρας στο Σικάγο παρατήρησε ότι οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον μία φορά την ημέρα αυτά τα δύο λαχανικά έχουν χαμηλότερα ποσοστά μείωσης της μνήμης και των δεξιοτήτων του μυαλού, σε σύγκριση με εκείνους που σπάνια τρώνε αυτά τα είδη λαχανικών.

Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα λαχανικά που κρατάνε τις νοητικές ικανότητες σε εγρήγορση και βοηθούν τη μνήμη είναι το μαρούλι, το σπανάκι και το κέιλ. 

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ερευνητές παρακολούθησαν 960 άντρες και γυναίκες ηλικίας 58 έως 99 ετών, οι οποίοι συμπλήρωσαν αναλυτικά διατροφικά ερωτηματολόγια και επίσης υποβλήθηκαν σε ειδικά τεστ αξιολόγησης της μνήμης και άλλων αντίστοιχων νοητικών παραμέτρων για διάστημα πέντε ετών κατά μέσο όρο.

Κατά την έναρξη της μελέτης κανένας από τους συμμετέχοντες δεν εμφάνιζε σημάδια άνοιας.

Οι ερευνητές παρατήρησαν μια στατιστικά σημαντική μείωση στην έκπτωση των γνωσιακών λειτουργιών για τους συμμετέχοντες που κατανάλωναν περισσότερα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. 

Άνθρωποι που κατανάλωναν 1-2 μερίδες την ημέρα είχαν τις γνωσιακές λειτουργίες ενός ατόμου 11 χρόνια νεότερου σε σχέση με εκείνους που δεν κατανάλωναν καμία μερίδα. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατανάλωση πράσινων φυλλωδών λαχανικών και άλλων τροφίμων που είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ, φυλλικό οξύ, λουτείνη και β-καροτένιο μπορεί να βοηθήσει να διατηρήσουμε τον εγκέφαλο υγιή. 

«Η προσθήκη μιας μερίδας πράσινων λαχανικών στη διατροφή ημερησίως είναι ένας απλός τρόπος να ενισχύει κανείς την εγκεφαλική του υγεία» σχολιάζει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Δρ Μάρθα Κλερ Μόρρις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

Σελίδες