Τσάι vs Καφές: Ποια είναι τελικά η πιο υγιεινή επιλογή; - UNPOLITICAL

Ακούστε μουσική από τον XFMgr

Παρασκευή, 5 Ιανουαρίου 2018

Τσάι vs Καφές: Ποια είναι τελικά η πιο υγιεινή επιλογή;

ANOIGMA-KOPELA-POU-PINEI-KAFE

Στη Βρετανία πίνουν τουλάχιστον δύο κούπες τσάι την ημέρα, ενώ στην Ιταλία λατρεύουν να πίνουν τα εσπρεσάκια τους μονορούφι. Ποιος λαός, όμως, κάνει την καλύτερη επιλογή; Αποφασίσαμε, λοιπόν, να δώσουμε ένα τέλος στη μάχη τσαγιού και καφέ και να μάθουμε ποιο τελικά είναι πιο ευεργετικό για την υγεία μας!


Καφές

* Περιεκτικότητα σε καφεΐνη: Ο στιγμιαίος καφές μπορεί να αγγίξει τα 100 mg καφεΐνης και ο εσπρέσο τα 80 mg.

* Πλεονεκτήματα: Περιέχει φυσικά αντιοξειδωτικά, με πιο σημαντικά τις πολυφαινόλες, οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρά μας από τις ελεύθερες ρίζες. Ο καφές μας προστατεύει επίσης από τον διαβήτη τύπου 2, την αρθρίτιδα, τα καρδιακά νοσήματα και τις διάφορες μορφές καρκίνου, ενώ όταν καταναλώνεται σε φυσιολογικά επίπεδα, επιδρά στο νευρικό μας σύστημα, βελτιώνοντας τις πνευματικές μας ικανότητες και χαρίζοντάς μας εγρήγορση. Η καφεΐνη μπορεί επιπλέον να μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε την κούραση και να μας βοηθήσει με τη συγκέντρωση. Τέλος, ενεργοποιεί το έντερο και βοηθά στη δυσκοιλιότητα.


* Μειονεκτήματα: Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφέ μπορεί να προκαλέσει ταχυκαρδία, παροδική αύξηση της αρτηριακής πίεσης, νευρικότητα, στρες και δυσφορία, κυρίως σε άτομα τα οποία είναι ευαίσθητα στην καφεΐνη. Σε υπερβολικές δόσεις ο καφές έχει εθιστική δράση εξαιτίας της μεθυλοξανθίνης που περιέχει, ενώ όταν καταναλώνεται μετά το μεσημέρι μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία.


Τσάι

* Περιεκτικότητα σε καφεΐνη: Ποικίλει από 30mg μέχρι και 100 mg.

* Πλεονεκτήματα: Περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες και κυρίως κατεχίνες, οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη κατά του καρκίνου, ενώ παράλληλα εμποδίζουν την οξείδωση της LDL χοληστερίνης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αθηροσκλήρωση και κατ’ επέκταση σε καρδιαγγειακά προβλήματα. Το τσάι, όμως, περιέχει και βιταμίνη C και μέταλλα, όπως σελήνιο και ψευδάργυρο, τα οποία τονώνουν το ανοσοποιητικό μας και προστατεύουν το συκώτι από τις τοξίνες. Το πιο υγιεινό μάλιστα από όλα τα τσάγια, το πράσινο, επιταχύνει τον μεταβολισμό και βοηθά στην καύση του λίπους, γεγονός που το κάνει τον απόλυτο αρωγό στον αγώνα για το αδυνάτισμα. Τα τσάγια μάλιστα τα οποία δεν περιέχουν καφεΐνη, τα λεγόμενα ροφήματα, όπως το χαμομήλι, μπορεί να ανακουφίσουν από το άγχος, ενώ μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον.

* Μειονεκτήματα: Όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες, οι τανίνες που περιέχει μπορεί να μειώσουν την απορρόφηση σιδήρου που λαμβάνουμε από άλλες πηγές, όπως από τα φρούτα και τα λαχανικά.

Όπως είναι προφανές, από τη μικρή σε μέγεθος λίστα των μειονεκτημάτων του, το τσάι και ειδικότερα το πράσινο! Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως ο καφές είναι βλαβερός για την υγεία μας, αλλά ότι το τσάι έχει περισσότερες ευεργετικές ιδιότητες χάρη στη μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών που περιέχει! Όποιο από τα δύο και αν επιλέξεις πάντως, δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι δεν θα πρέπει να το παρακάνεις, καθώς και τα δύο αυτά ροφήματα δημιουργούν λεκέδες στα δόντια. Θα πρέπει επίσης να προτιμάς να τα απολαμβάνεις σκέτα, καθώς η προσθήκη ζάχαρης και γάλακτος όχι μόνο αυξάνει τις θερμίδες τους, αλλά σύμφωνα με τους ειδικούς γευσιγνώστες και λάτρεις των συγκεκριμένων ροφημάτων, αλλοιώνει και τη γεύση τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.