Πάλι αλλαγές σε εξετάσεις και βαθμολόγηση στο Λύκειο - UNPOLITICAL

Ακούστε μουσική από τον XFMgr

Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2018

Πάλι αλλαγές σε εξετάσεις και βαθμολόγηση στο Λύκειο

Αποτέλεσμα εικόνας για αλλαγές σε εξετάσεις και βαθμολόγηση στο Λύκειο

Αλλαγές στην αρχική διάταξη για τις εξετάσεις και βαθμολογίες των μαθητών Λυκείου που περιλαμβάνεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

Στις νέες διατάξεις περιλαμβάνεται η ένταξη των Δημιουργικών Εργασιών στα μαθήματα της Α΄και Β ΄λυκείου, ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία καθώς και η μείωση σε τέσσερα των μαθημάτων που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕ.Λ. (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία), ενώ για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄ τετράμηνο.

Ειδικότερα η νέα διάταξη που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει ως εξής: 

Τέσσερα τα μαθήματα στις απολυτήριες εξετάσεις Λυκείου 

Οι τελειόφοιτοι θα εξετάζονται σε Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Βιολογία και Ιστορία.

Τρίωρη η εξέταση στην Νεοελληνική Γλώσσα

Η ώρα της εξέτασης για κάθε μάθημα θα είναι δύο ώρες, εκτός του μαθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, το οποίο θα διαρκεί τρεις ώρες. Ο τρόπος εξέτασης αλλάζει στο εν λόγω μάθημα καθώς, εκτός από την έκθεση και τις λεξιλογικές ασκήσεις, οι μαθητές θα εξετάζονται και σε απόσπασμα κειμένου.


Αλλαγή στα Αρχαία της Β΄Λυκείου

Το έργο του Επιτάφιου του Θουκυδίδη θα προστεθεί στην εξέταση των Αρχαίων της Β’ Λυκείου. Ετσι, το υπουργείο Παιδείας στη βαθμολόγηση των μαθητών πριμοδοτεί τις ερμηνευτικές ερωτήσεις, ενώ μειώνει τη μοριοδότηση σε ερωτήσεις γραμματικής και συντακτικού.

Υποχρεωτικές εργασίες στην Ά και Β΄Λυκείου

Υποχρεωτικές δημιουργικές εργασίες, οι οποίες θα λαμβάνονται υπ’ όψιν στη βαθμολόγηση, θα έχουν από φέτος οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, οι οποίες θα εκπονούνται κατά τις διδακτικές ώρες των μαθημάτων, τουλάχιστον σε ένα από τα διδασκόμενα αντικείμενα. Στη Γ’ Λυκείου, η δημιουργική εργασία είναι προαιρετική.Έ

Ενα ωριαίο διαγώνισμα το τετράμηνο- Βάση στα απροειδοποίητα

Ενα ωριαίο διαγώνισμα το τετράμηνο και απροειδοποίητα τεστ διάρκειας 10-15 λεπτών είναι οι οδηγίες του υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς για τους μαθητές του Λυκείου. Η ηγεσία προχωράει σε ψαλίδι των διαγωνισμάτων στο Λύκειο, αυξάνοντας παράλληλα κατά δύο εβδομάδες τη διάρκεια του διδακτικού έτους.


Κατά τη δευτερολογία του στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής όπου συζητείται το σχέδιο νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο κ. Γαβρόγλου, τόνισε: 

«Το κλειδί είναι τα «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών». Αυτό είναι που δεν θέλουμε. Αυτό είναι στο οποίο έχουμε χαώδεις διαφορές. Στις μέρες μας λοιπόν –και θα σας παρακαλούσα αν δεν βρίσκετε τη βιβλιογραφία, να σας τη φέρω φωτοτυπημένη αν θέλετε- η διάκριση ανάμεσα στη θεωρητική έρευνα και στην εφαρμοσμένη έχει πια τελειώσει. Αυτές είναι λογικές της δεκαετίας του ’30, του ’50, του ’60, άντε και του ‘70. Έχει τελειώσει.Τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών σε όλο τον κόσμο δίνουν επαγγελματικά πτυχία. Δεν δίνουν κανονικά πτυχία και γι’ αυτό δεν δίνουν και διδακτορικά. Άρα ποιο είναι το κόλπο; Λες ότι θέλεις να κάνεις Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλαδή Πανεπιστήμια για την αγορά εργασίας, για τη δευτεράτζα, για τα παιδιά που δεν πρέπει να πηγαίνουν Πανεπιστήμιο. Στα ελληνικά ξέρετε πώς λέγεται αυτό; Ταξικό Πανεπιστήμιο, ταξική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτό είμαστε αντίθετοι και πράγματι υπάρχει μια φιλοσοφική διαφορά. Εγώ χαίρομαι που για πρώτη φορά διατυπώθηκε με τέτοια σαφήνεια. Το είπε ο κ. Μητσοτάκης ότι θέλει αυτά τα παιδιά να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών Ένα Πανεπιστήμιο δεν το χαρακτηρίζει μόνο η Φιλοσοφική Σχολή. Το χαρακτηρίζει, παραδείγματος χάρη, και μια Σχολή Παραστατικών Τεχνών και αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής».

Για την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής τόνισε:

«Και τελειώνω με τη σπέκουλα περί τέταρτης Νομικής Σχολής. Σας παρακαλώ να διαβάσετε τι είπε ο πρωθυπουργός στην Πάτρα. Είπε «θα μελετήσουμε το θέμα αυτό». Οι Νομικές Σχολές κάθε χρόνο που ανακοινώνονται οι εισακτέοι στέλνουν καταγγελίες στο Υπουργείο γιατί είναι τόσοι πολλοί οι εισακτέοι.Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν. Να μοιραστούν οι εισακτέοι σε τέσσερις σχολές αντί σε τρεις. Να είναι λιγότεροι στην κάθε σχολή, αλλά να είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων συνολικά. Να το μελετήσουμε, είπαμε. Και ταυτοχρόνως η Αιτωλοακαρνανία να γίνει κέντρο των Γεωπονικών σπουδών, η Ηλεία των Πολιτιστικών, κλπ.Για εμάς η αναβάθμιση είναι αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης. Και χαίρομαι που χειροκροτείτε την καθιέρωση των διετών δομών που θα δώσουν πολλαπλή διέξοδο για την εκπαίδευση των παιδιών από τα ΕΠΑΛ. Στα παιδιά των ΕΠΑΛ, εμείς είμαστε οι πρώτοι που πρακτικά μπορούμε να τους πούμε ότι δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Έχουν πολλές επιλογές και πρέπει να τις έχουν για να πειστεί η ελληνική κοινωνία να φοιτούν τα παιδιά εκεί, όχι για να γίνουν φθηνό εργατικό δυναμικό αλλά για να γίνουν πολίτες με κρίση και δεξιότητες. Αυτή είναι η δική μας αριστεία και δεν είναι να χωρίζουμε σε ομάδες την κοινωνία μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.