Κανείς δεν θα ήθελε να πετάξει με αυτό το αεροπλάνο - UNPOLITICAL

Τρίτη, 20 Μαρτίου 2018

Κανείς δεν θα ήθελε να πετάξει με αυτό το αεροπλάνο


Το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου βρήκε τις αερομεταφορές να κερδίζουν συνεχώς έδαφος και τις ανάγκες για νέα αεροσκάφη να αυξάνονται.

Οι ΗΠΑ έχοντας αναπτύξει τη κατασκευή διάφορων μοντέλων για πολεμική χρήση, όλων ελικοφόρων, αξιοποίησαν τη τεχνογνωσία τους για την παραγωγή επιβατικών αεροσκαφών και έφτασαν να μονοπωλούν την παγκόσμια αγορά.

Στην άλλη πλευρά του ατλαντικού, η βρετανική βιομηχανία ήταν κατεστραμμένη από τους βομβαρδισμούς του πολέμου και χρειάστηκε χρόνια για να ανασυνταχθεί. Οι Βρετανοί γνώριζαν πως για να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στη νέα αυτή αγορά έπρεπε να πάνε ένα βήμα μπροστά. Για την ακρίβεια, ένα τεράστιο βήμα μπροστά.

Μέχρι τότε όλοι οι κινητήρες αεροσκαφών ήταν με έλικες, απέδιδαν πολύ λίγο καίγοντας πολλά καύσιμα και απαιτούσαν πολύ συχνή συντήρηση. Οι Βρετανοί έφεραν την επανάσταση δημιουργώντας το πρώτο αεριοθούμενο αεροσκάφος στον κόσμο, τον Comet της αεροβιομηχανίας de Havilland που πρωτοπέταηε το 1949.


Ο de Havilland Comet πετούσε τέσσερις φορές ψηλότερα από όλα τα υπόλοιπα αεροσκάφη, πετυχαίνοντας έτσι μεγάλη οικονομία στα καύσιμα. Το μεγάλο υψος πτήσης ωστόσο, σε τόσο αραιή ατμόσφαιρα, απαιτούσε συμπίεση της καμπίνας.

Ο "Κομήτης" μέσα σε σύντομο διάστημα έφερε επανάσταση στις μεταφορές, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις. Ωστόσο η επιτυχία του δεν κράτησε για πολύ. Τα προβλήματα άρχισαν λίγο μετά, όταν τα πρώτα αεροσκάφη που παρήχθησαν άρχισαν να "κουράζονται". Η βίαιη συμπίεση και αποσυμπίεση της καμπίνας προκαλούσε κόπωση του μετάλλου της ατράκτου με αποτέλεσμα αυτή να "σκάει".


Αδύνατο σημείο μάλιστα αποδείχθηκαν τα παράθυρα του αεροσκάφους που λόγω του σχήματος τους δημιουργούσαν αδύναμες γωνίες. Τα ατυχήματα άρχισαν να πολλαπλασιάζονται μέχρι που ήρθαν και τα πρώτα δυστυχήματα. 

Οι τραγωδίες με εκατοντάδες θύματα υποχρέωσαν τις αεροπορικές εταιρείες να καθηλώσουν τον στόλο τους από de Havilland Comet στο έδαφος. Μέχρι η κατασκευάστρια εταιρεία να επανασχεδιάσει τα προβληματικά σημεία του αεροσκάφους, οι αντίπαλες αμερικανικές εταιρείες προχώρησαν με γοργά βήματα μαθαίνοντας από τα λάθη της βρετανικής.

Τo Boeing 727 και άλλα αεροσκάφη ήρθαν να αναπληρώσουν το κενό στη τεράστια ζήτηση για jet. Πλέον για τους Βρετανούς ήταν αργά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.