Ο Έλληνας στρατηγός που αιχμαλωτίσαμε! Το νέο ανθελληνικό σήριαλ προπαγάνδας της Τουρκίας με Κέβιν Κόστνερ και Τζορτζ Κλούνεϊ - UNPOLITICAL

Ακούστε μουσική από τον XFMgr

Παρασκευή, 27 Απριλίου 2018

Ο Έλληνας στρατηγός που αιχμαλωτίσαμε! Το νέο ανθελληνικό σήριαλ προπαγάνδας της Τουρκίας με Κέβιν Κόστνερ και Τζορτζ Κλούνεϊ

Αποτέλεσμα εικόνας για Το νεο σήριαλ προπαγάνδας της Τουρκίας με Κέβιν Κόστνερ και Τζορτζ Κλούνεϊ

“Selanik 1920 destani” (Θρύλος της Θεσσαλονίκης 1920). Αυτή είναι η σειρά που αναμένεται να αποτελέσει το μεγάλο εμπορικό αλλά και «όπλο» προπαγάνδας του τουρκικού Kanal D. Πρόκειται για μια πανάκριβη παραγωγή, με πρωταγωνιστή τον Κέβιν Κόστνερ στον ρόλο του Κεμάλ Ατατούρκ, ενώ θα συμμετέχει και ο Τζορτζ Κλούνεϊ, σύμφωνα με όσα αναφέρουν τουρκικά δημοσιεύματα. Και αυτό ακούγεται πολύ περίεργο, ειδικά για τον Τζορτζ Κλούνεϊ, έναν ηθοποιό με εγνωσμένη ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα που ειδικά αυτή την περίοδο στην Τουρκία είναι άγνωστες λέξεις. Γυρίσματα θα γίνουν κυρίως στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Θεσσαλονίκη.

Ο ρόλος του στρατηγού Νικολάου Τρικούπη

Ο στρατηγός Νικόλαος Τρικούπης μετείχε στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Αν και ηγείτο πέντε μεραρχιών, ύστερα από σειρά στρατηγικών λαθών, αιχμαλωτίστηκε μαζί με πολλές στρατιωτικές μονάδες. Αργότερα επέστρεψε στην Ελλάδα, όταν το 1923 επήλθε συμφωνία ανταλλαγής αιχμαλώτων. Ήταν διοικητής του Α’ Σώματος Στρατού στη περιοχή της πόλης Αφιόν Καραχισάρ. Σοβαρότερο λάθος αποτέλεσε το γεγονός ότι διοικώντας τόσες μεγάλες στρατιωτικές μονάδες, δεν προχώρησε στην ανάπτυξη των αναγκαίων προκεχωρημένων φυλακίων και ενός δικτύου παρατηρητών προκειμένου να διαφυλάξει την εμπροσθοφυλακή των μονάδων ευθύνης του. Εντέλει, όταν οι ελληνικές δυνάμεις δέχθηκαν την αιφνίδια επίθεση με διπλάσιες αριθμητικά δυνάμεις από τον κεμαλικό στρατό, δεν διέταξε τα σώματα ευθύνης του σε συντεταγμένη οπισθοχώρηση, με αποτέλεσμα την περικύκλωση και την αιχμαλωσία αυτών. Το ρήγμα που προέκυψε στο μέτωπο έπειτα από την ήττα στη μάχη του Αλή Βεράν, προκάλεσε την κατάρρευση ολόκληρου του μετώπου και την άτακτη φυγή των ελληνικών δυνάμεων προς τα παράλια. Το ξίφος του Νικολάου Τρικούπη βρίσκεται στο Πολεμικό Μουσείο της Άγκυρας.

Η στιγμή που ο Νικόλαος Τρικούπης οδηγείται ενώπιον του Ατατούρκ

Για τον ρόλο του Έλληνα στρατηγού επιλέχθηκε ο ηθοποιός Erdal Çaylak. Ο Erdal Çaylak γεννήθηκε στην Άγκυρα το 1970. Συνέχισε την υποκριτική του καριέρα στο Βερολίνο στη Γερμανία και σπούδασε Σινεμά και Τηλεόραση στην Κωνσταντινούπολη. Αργότερα εργάστηκε ως ηθοποιός στην Αμερική. Ο Erdal Çaylak έχει ρίζες από τη Θεσσαλονίκη και ισχυρίζεται πως έχει συγγενικό δεσμό με τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ.

Ανθελληνική προπαγάνδα

Το σενάριο (και) αυτής της τηλεοπτικής σειράς αναμένεται να επικεντρωθεί στην… αποθέωση του Κεμάλ Ατατούρκ και την ανθελληνική προπαγάνδα. Το τελευταίο επιβεβαιώνεται από τα τουρκικά δημοσιεύματα για το σίριαλ… υπερπαραγωγή. Όπως στην περίπτωση του ρεπορτάζ της Televizyon Gazetesi που έχει μια φωτογραφία του Νικολάου Τρικούπη, στην οποία γράφει: «Οι Έλληνες στη θάλασσα στις 9 Σεπτεμβρίου 1922. Η Σμύρνη σώθηκε από την εισβολή του εχθρού. Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του Έλληνα στρατηγού: «Το νερό είναι πολύ όμορφο, ελάτε».

Ο διάλογος Κεμάλ Ατατούρκ – Νικόλαου Τρικούπη

Στη συνέχεια, το δημοσίευμα επικαλούμενο ιστορικές πηγές, παραθέτει έναν διάλογο μεταξύ Ατατούρκ – Τρικούπη. Όταν ο πόλεμος τελείωσε και ο Έλληνας στρατηγός αιχμαλωτίστηκε, ο Τρικούπης είπε στον Ατατούρκ: «Έπρεπε να έχω αυτοκτονήσει». Τότε εκείνος του απάντησε: «’Εχετε υπόψη σας, ότι και ο Μέγας Ναπολέων συνελήφθη αιχμάλωτος. Εσείς έχετε εκτελέσει το καθήκον σας πλήρως και μέχρι τέλους, γι’ αυτό και έχομε απόλυτη εκτίμηση και σεβασμό προς εσάς. Εδώ δεν είσθε αιχμάλωτος, είσθε φιλοξενούμενος!…» Στη συνέχεια, ο Κεμάλ Ατατούρκ γύρισε στον Ισμέπ Πασά και του είπε: «Έλεγξε ότι οι συνθήκες κράτησής τους είναι καλές. Πες μου αν αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε πρόβλημα». Ο Νικόλαος Τρικούπης έμενε σε ένα μπλε σπίτι μαζί με άλλους αιχμαλώτους πολέμου Έλληνες αξιωματικούς.

Το επίσημο περιοδικό του τουρκικού Γενικού Επιτελείου «Ένοπλες Δυνάμεις» («Silahlı Kuvvetleri») στο τεύχος του Οκτωβρίου 2010 αφιερώνει άρθρο στη συνάντηση Τρικούπη – Κεμάλ, η οποία έγινε στις 4 Σεπτεμβρίου, σε οικία πλούσιας οικογενείας στο Ουσάκ, η οποία είχε βαφεί με τα χρώματα της ελληνικής σημαίας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του Έλληνα αρχιστρατήγου. Σήμερα η οικία αυτή χρησιμοποιείται ως Μουσείο Εθνογραφικό και του Ατατούρκ (Uşak Atatürk ve Etnoğrafya Müzesi) και διατηρεί τα ίδια χρώματα (μπλε και άσπρο).

Με πληροφορίες από Televizyon Gazetesi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.