Ρατσισμός και σεξισμός που ξεχειλίζει στους μαύρους καλλιτέχνες - Bitch, you can’t fuck with me, if you wanted to - UNPOLITICAL

Ακούστε μουσική από τον XFMgr

Τετάρτη, 30 Μαΐου 2018

Ρατσισμός και σεξισμός που ξεχειλίζει στους μαύρους καλλιτέχνες - Bitch, you can’t fuck with me, if you wanted to


Τα mainstream μέσα προβάλλουν σεξ, χρήμα, attitude κακομαθημένων και εγωπαθών υπανθρώπων και φυσικά κεκαλυμμένη λευκοφοβία και ρατσισμό.

Έτσι προπαγανδίζουν καθημερινά τις θέσεις του καθεστώτος και κατασκευάζουν την κοινωνική πραγματικότητα που επιθυμούν, ώστε να ελέγχουν τις μάζες. Είναι πολύ απλό να επισημάνεις και να αντιληφθείς αυτό το παιχνίδι. Αν φυσικά εξασκείσαι στην αλήθεια.

Bitch, you can’t fuck with me, if you wanted to” τραγουδά με ύφος η Cardi B στον πρώτο στίχο του “Bodak Yellow”. Το τραγούδι έγινε το εισιτήριό της για την κορυφή, όταν τον περασμένο Σεπτέμβρη εκτοξεύθηκε αναπάντεχα στο νούμερο 1 του Billboard κι έμεινε εκεί για 3 εβδομάδες – διάστημα ρεκόρ για μια καλλιτέχνιδα σχετικά άγνωστη σε μεγάλο μέρος του κοινού και θρίαμβος ιστορικής σημασίας για την πρώτη γυναίκα ράπερ που κατόρθωσε κάτι τέτοιο.


Η απήχηση του “Bodak Yellow” ήταν καθολική και άμεση. «Μπορώ να κάνω μια λευκή γυναίκα να νιώθει σαν να έχει γεννηθεί στο Μπρονξ», δηλώνει η Cardi B συνοψίζοντας ιδανικά το “badass”συναίσθημα που προκαλεί το κομμάτι σε όσους το ακούν- μάλιστα, αυτό το χαρακτηριστικό του, οδήγησε στη δημιουργία ενός είδους meme (τύπου Chuck Norris) στα σχόλια του βίντεο στο YouTube, με τους χρήστες να γράφουν ότι το κομμάτι τους κάνει να θέλουν να «κλέψουν το ίδιο τους το πορτοφόλι», να «ξυπνήσουν το ξυπνητήρι τους» ή να «απολύσουν το αφεντικό τους».

Η φωνή της Cardi B έχει ένα ναζιάρικο γρέζι που εναλλάσσεται με αγνό, νεοϋορκέζικο τσαμπουκά – δεν είναι σπουδαία, αλλά είναι χαρακτηριστική. Η θεματολογία της σχετικά προβλέψιμη – χορός στο κλαμπ, λεφτά, παράνομα λεφτά (η λέξη “shmoney” που τόσο αγαπά να χρησιμοποιεί), σεξ, ακριβά παπούτσια, καταγωγή από το Μπρονξ, και attitude «δεν μπλέκεις» .

Μεγαλωμένη στο Μπρονξ, με καταγωγή από τον Άγιο Δομίνικο και το Τρινιντάντ, γνήσιο παιδί της παγκοσμιοποίησης, η Cardi B (το πραγματικό της όνομα είναι Belcaliz, αλλά το μετέτρεψε σε Cardi B από το εφηβικό παρατσούκλι της “Bacardi”) παράτησε το σχολείο, δούλεψε σε σούπερ μάρκετ και στη συνέχεια έπιασε δουλειά ως στρίπερ – μια δουλειά που της επέτρεψε να νοικιάσει το δικό της διαμέρισμα, να κάνει πλαστική στήθους και να προωθήσει τη μουσική της σε DJs και ραδιοφωνικούς παραγωγούς.

Ταυτόχρονα, άρχισε να εξελίσσεται σε περσόνα του Instagram, κερδίζοντας χιλιάδες followers.

Σε ολιγόλεπτα βίντεο, η Cardi B επιτίθεται στους haters της, «τα χώνει» σε όσους την κρίνουν για το επάγγελμά της και δίνει συμβουλές για το σεξ, τη ζήλεια και το στυλ.

Στα 22 της, σταμάτησε να δουλεύει σε μπαρ και υπέγραψε συμβόλαιο για δύο σεζόν με το αμερικάνικο ριάλιτι Love and Hip Hop. Μεταξύ στημένης πλοκής και πραγματικότητας, μπλέχθηκε σε επικούς καβγάδες με παραγωγούς που αρνούνταν να προωθήσουν τη μουσική της και ξεμαλλιάστηκε (κυριολεκτικά) με άλλες γυναίκες που τόλμησαν να τη στραβοκοιτάξουν ή να μιλήσουν άσχημα για εκείνη. Και σε αυτό, κατάφερε να ξεχωρίσει.

«Οι άνθρωποι πρέπει να ακούσουν τη μουσική μου γιατί είναι ωραία», δήλωσε σε μία από τις πρώτες «αναγνωριστικές» συνεντεύξεις της στο Billboard. Αυτή η μάλλον απλοϊκή προσέγγιση, που αντανακλάται σε μεγάλο βαθμό στην ποιότητα του ήχου της, είναι σύμφωνα με τους μουσικοκριτικούς που καταφέρνουν να αντισταθούν στη «σειρήνα» του χαρακτήρα της, το μεγαλύτερό της ελάττωμα.

Σε μια εποχή που ο Kendrick Lamar αποθεώνεται από το «ψαγμένο» (και όχι μόνο) κοινό, παντρεύοντας το hip hop με τη free jazz, κάνοντας συνεργασίες με τον Herbie Hancock και κερδίζοντας βραβείο Πούλιτζερ για τους στίχους του, η Cardi B δε δείχνει διατεθειμένη να πάει το hip hop ένα βήμα παραπέρα, αλλά μάλλον να περάσει καλά, κάνοντας «το κομμάτι της».


Όσο για το αν είναι απλώς ένα πυροτέχνημα ή αν ήρθε για να μείνει, θα το δείξει η ιστορία. Προς το παρόν, η Cardi B ζει τα 15 λεπτά δημοσιότητάς της. Ας την αφήσουμε να τα απολαύσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.