Η γυμναστική που συνιστούν οι επιστήμονες για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης - UNPOLITICAL

Παρασκευή, 11 Μαΐου 2018

Η γυμναστική που συνιστούν οι επιστήμονες για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης

Η γυμναστική που συνιστούν οι επιστήμονες για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης

Η συμβολή της γυμναστικής στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης έχει διαπιστωθεί από πληθώρα επιστημονικών ερευνών, ωστόσο παρέμενε ασαφές αν τα οφέλη που προκύπτουν από μία συγκεκριμένη μορφή γυμναστικής υπερέχουν συγκριτικά με άλλες.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση JAMA Psychiatry έρχεται να ξεδιαλύνει το τοπίο, διευρύνοντας τις θεραπευτικές δυνατότητες στη συχνή ψυχική νόσο.


Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, ένα πρόγραμμα γυμναστικής με αντιστάσεις (RET)είναι ευεργετικό όχι μόνο για τη σωματική αλλά και για την ψυχική υγεία.

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε έπειτα από επισκόπηση (μετα-ανάλυση) που πραγματοποίησαν οι ερευνητές σε περισσότερες από 30 παλαιότερες έρευνες με θέμα την επίδραση της γυμναστικής στην κατάθλιψη.

Πέρα από τα οφέλη που έχει η γυμναστική με αντιστάσεις –όπως η άρση βαρών και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης– για τη σκελετική υγεία και την πρόληψη χρόνιων παθήσεων, φάνηκε πως συμβάλλει σημαντικά και στη μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης, όπως η πεσμένη διάθεση, η απώλεια ενδιαφέροντος για ευχάριστες δραστηριότητες και η χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Ο επικεφαλής συντάκτης της μελέτης Μπρετ Γκόρντον, μεταπτυχιακός ερευνητής στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Επιστημών της Άθλησης του ιρλανδικού Πανεπιστημίου του Λίμερικ σπεύδει να επισημάνει πως το βασικό μήνυμα της μελέτης δεν είναι πως η γυμναστική με αντιστάσεις αποτελεί «θεραπεία» για την κατάθλιψη, ωστόσο παρέχει ισχυρά τεκμήρια ώστε να συστήνεται η συγκεκριμένη μορφή γυμναστικής στο πλαίσιο της θεραπευτικής διαχείρισης της κατάθλιψης, ιδίως αν ληφθεί υπόψη πως είναι μια προσβάσιμη μορφή γυμναστικής μπορεί κανείς να την κάνει χωρίς κόστος ακόμη και στο σπίτι του.

Μάλιστα, ο Γκόρντον δήλωσε στο TIME ότι, σύμφωνα με τα νέα ευρήματα, η γυμναστική με αντιστάσεις μπορεί να αποδώσει εξίσου καλά αποτελέσματα με τις θεραπείες «πρώτης γραμμής» ενάντια στην κατάθλιψη, όπως τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα και η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία (CBT).

Αν και η νέα μελέτη δεν εξέτασε τους μηχανισμούς που εξηγούν την ωφέλιμη επίδραση της γυμναστικής στην κατάθλιψη, είναι γνωστό από παλαιότερες έρευνες ότι η σωματική άσκηση –όχι μόνο με αντιστάσεις, αλλά και η αεροβική ή οι ολιστικές μορφές γυμναστικής όπως η γιόγκα– μπορεί να αυξήσει την αιμάτωση του εγκεφάλου, να μεταβάλει τη δομή και τη λειτουργία του, αλλά και να προωθήσει τη δημιουργία νέων εγκεφαλικών κυττάρων και την απελευθέρωση χημικών ουσιών που επηρεάζουν τη διάθεση, όπως οι ενδορφίνες.

Όσο για την ιδανική «δόση» γυμναστικής με αντιστάσεις, ο Γκόρντον συνιστά τουλάχιστον δύο προπονήσεις την εβδομάδα, οι οποίες να περιλαμβάνουν 8-12 επαναλήψεις 8-10 διαφορετικών ασκήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.