Οι βιταμίνες που χρειάζεται το παιδί ανάλογα με την ηλικία του - UNPOLITICAL

Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2018

Οι βιταμίνες που χρειάζεται το παιδί ανάλογα με την ηλικία του


Είναι γεγονός πως ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται, τα παιδιά έχουν διαφορετικές αναπτυξιακές ανάγκες και χρειάζονται συγκεκριμένες βιταμίνες και συστατικά!



Ποια είναι, όμως, αυτά και πώς μπορούν να τα λαμβάνουν σε καθημερινό επίπεδο;


Μια ισορροπημένη διατροφή η οποία είναι «πλούσια» σε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, φρέσκα φρούτα και πράσινα λαχανικά, πρωτεϊνούχες τροφές (όπως κοτόπουλο, ψάρι, κρέας και αβγά) και δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως βρώμη και καστανό ρύζι, είναι απαραίτητη για κάθε παιδάκι που βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης. Το σίγουρο είναι, ωστόσο, πως ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκεται το παιδί, είναι σημαντικό να δίνουμε βάση σε συγκεκριμένες βιταμίνες, μέταλλα και στοιχεία! Ας τα δούμε, λοιπόν, αναλυτικά!



Από την ηλικία του ενός έτους έως και τα προσχολικά τους χρόνια τα παιδιά έχουν αυξημένες ανάγκες για αυτό χρειάζονται να ακολουθούν μια διατροφή «πλούσια» σε πολλά συστατικά. Το ασβέστιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη D, η βιταμίνη C και το φολικό οξύ είναι αναμφίβολα πέντε από αυτά.
Πού θα τα βρείτε; Τα λευκά φασόλια, τα αμύγδαλα, τα πράσινα λαχανικά (όπως το σπανάκι) και το μπρόκολο είναι τροφές «πλούσιες» σε ασβέστιο, ενώ τον απαραίτητο σίδηρο τα παιδιά θα τον λάβουν καταναλώνοντας τρόφιμα όπως οι φακές, τα αποξηραμένα βερίκοκα, το ταχίνι και τα εμπλουτισμένα γάλατα, δηλαδή τα γάλατα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις ανάγκες των παιδιών.

Όσον αφορά στη βιταμίνη D, καλές πηγές -πέρα από τον ήλιο- αποτελούν τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος των αβγών και κάποια εμπλουτισμένα ροφήματα γάλακτος. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά αφού ενδυναμώνει τα οστά και το ανοσοποιητικό τους σύστημα και γενικά, συμβάλλει στη φυσιολογική τους ανάπτυξη. Το πρόβλημα είναι πως παρά το γεγονός ότι ζούμε σε μια χώρα όπως η Ελλάδα -δηλαδή… ηλιόλουστη- ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών εμφανίζει χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D!

Η βιταμίνη C, η οποία μεταξύ άλλων ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, είναι μία ακόμη απαραίτητη για τα παιδιά βιταμίνη, η οποία περιέχεται σε τρόφιμα όπως οι φράουλες, τα κεράσια, τα πορτοκάλια, η παπάγια, τα ακτινίδια, τα πεπόνια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και οι τομάτες.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε το φολικό οξύ και τη σημασία του για την ανάπτυξη των παιδιών. Είναι άκρως σημαντικό για την παραγωγή και τη συντήρηση νέων κυττάρων, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια περιόδων ταχείας ανάπτυξης, όπως είναι η βρεφική και παιδική ηλικία και θα το βρείτε κυρίως στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Η κάθε ηλικία και οι ανάγκες της

Όπως προαναφέραμε, βέβαια, η κάθε ηλικία διαφέρει για αυτό και είναι σημαντικό να δίνετε πάντα έμφαση στα απαραίτητα για το κάθε στάδιο της ζωής του παιδιού στοιχεία. Αυτός είναι ο λόγος που αξίζει να εστιάζετε στο γάλα που πίνει, τουλάχιστον μέχρι τα προσχολικά του χρόνια!

Στις τρυφερές αυτές ηλικίες αξίζει να επενδύσετε σε εμπλουτισμένα ροφήματα γάλακτος διότι απλούστατα, περιέχουν σε αφθονία σημαντικά θρεπτικά συστατικά και είναι ειδικά σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις ιδιαίτερες αναπτυξιακές ανάγκες του παιδιού, όχι μόνο σε ασβέστιο αλλά και σε μια πληθώρα άλλων συστατικών όπως ο σίδηρος και οι βιταμίνες στις οποίες αναφερθήκαμε εκτενώς στο άρθρο μας! Για παράδειγμα, τα Nestlé Junior 1+, Junior 2+ & sChOOL είναι εμπλουτισμένα ροφήματα γάλακτος με υπέροχη γεύση τα οποία έχουν δημιουργηθεί με βάση τις ανάγκες που έχει το παιδί σε κάθε ηλικία.
Οι κατάλληλες συμβουλές για τη σωστή ανάπτυξη του

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να κάνετε την κατάλληλη επιλογή σε κάθε φάση της ζωής του παιδιού και στο εξής να δίνετε ακόμη μεγαλύτερη σημασία στα συστατικά που περιέχουν τα προϊόντα που καταναλώνει.

Από τον 12ο μήνα μέχρι και τη σχολική ηλικία, φροντίστε να προσφέρετε στο μικρό σας τροφές υψηλής διατροφικής αξίας για να μεγαλώσει καλά! Κάντε, λοιπόν, τις σωστές επιλογές και γίνετε και εσείς μέλη του Nestle Βaby Club για να ανακαλύψετε τις πιο πολύτιμες και θρεπτικές συμβουλές για τη σωστή του ανάπτυξη!


*3 γεύματα ανά ημέρα με βάση ΔΤΑ βρεφών και μικρών παιδιών σύμφωνα με την Οδηγία 2006/141/ΕΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.