25 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα ζυμαρικών. Η ιστορία τους και ο τρόπος να χάσετε κιλά τρώγοντας μακαρόνια - UNPOLITICAL

Ακούστε μουσική από τον XFMgr

Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2018

25 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα ζυμαρικών. Η ιστορία τους και ο τρόπος να χάσετε κιλά τρώγοντας μακαρόνια

Αποτέλεσμα εικόνας για παγκόσμια ημερα ζυμαρικών

Ελάχιστοι το γνωρίζουν, αλλά η 25η Οκτωβρίου γιορτάζεται εδώ και 21 χρόνια ως η Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών! Όλα ξεκίνησαν μια μέρα σαν σήμερα το 1995 και το παγκόσμιο συνέδριο ζυμαρικών που έγινε (πού αλλού;) στην Ρώμη. Η επιτυχία εκείνου του συνεδρίου έφερε την ιδέα να θεσπιστεί εκείνη η ημερομηνία ως μια ευκαιρία, για να προωθείται σε όλο τον κόσμο η διατροφή με ζυμαρικά και οι διάφοροι τρόποι που αυτά μπορούν να περιληφθούν σε οποιοδήποτε διατροφικό πλάνο.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζυμαρικών, είναι ευκαιρία να επισημάνουμε ότι, ως τροφή, τα ζυμαρικά έχουν “δαιμονοποιηθεί” άδικα όλα αυτά τα χρόνια. Ναι, είναι αλήθεια ότι ένα πιάτο ζυμαρικών μπορεί να έχει πολλές θερμίδες, αλλά δεν είναι τα καθεαυτά ζυμαρικά που έχουν τόσες θερμίδες, όσο ο τρόπος που μαγειρεύονται και κυρίως οι σάλτσες και οι τροφές που τα συνοδεύουν στο πιάτο.

Πριν λίγα χρόνια, έρευνα του BBC έδειξε ότι τα μακαρόνια μπορούν στην πραγματικότητα να συμβάλλουν στην προσπάθεια ενός ατόμου για αδυνάτισμα και για τον έλεγχο του διαβήτη.

Ας εστιάσουμε στο πώς μπορείτε να συμπεριλάβετε τα μακαρόνια στο διατροφικό σας πλάνο, ακόμα και αν κάνετε δίαιτα για να χάσετε κάποια κιλά. 

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να το πετύχετε αυτό:

Προσοχή στο μέγεθος της μερίδας ζυμαρικών στο πιάτο σας

Όταν τρώτε τα ζυμαρικά στο πλαίσιο μιας δίαιτας, το να μετράτε το μέγεθος της μερίδας σας είναι κρίσιμης σημασίας για να αποφευχθεί η υπερκατανάλωση τροφής. Σκεφτείτε ότι ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα μακαρόνια περιέχει περίπου 221 θερμίδες. Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 12% της ημερήσιας συνολικής πρόσληψης θερμίδων, αν ακολουθείτε μια τυπική δίαιτα των 1.800 θερμίδων/ημέρα, ή στο 15% αν κάνετε μια πιο αυστηρή δίαιτα των 1.500 θερμίδων/ημέρα. Αν... κατά λάθος φάτε δύο φλιτζάνια ζυμαρικά αντί για ένα, τρεις φορές την εβδομάδα, τότε μέσα σε ένα έτος, θα έχετε φάει αρκετές επιπλέον θερμίδες, για να πάρετε 10 κιλά λίπους!

Αποτέλεσμα εικόνας για παγκόσμια ημερα ζυμαρικών

Επιλέξτε ζυμαρικά ολικής αλέσεως

Επιλέξτε μακαρόνια από 100% δημητριακά ολικής αλέσεως, αν μπορείτε. Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι ελαφρώς χαμηλότερα σε θερμίδες από τα λευκά ζυμαρικά, αφού ένα φλιτζάνι μακαρόνια ολικής αλέσεως έχει 174 θερμίδες, σε σύγκριση με τις 221 θερμίδες στα λευκά. Έχουν, επίσης, πολύ υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (λίγο περισσότερο από 6 γραμμάρια/φλιτζάνι), ή περίπου τις διπλάσιες από εκείνες στα λευκά ζυμαρικά. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες (ακόμα κι αν δεν κάνετε άλλες αλλαγές στον τρόπο που τρώτε) σας βάζει σε τροχιά για σημαντική απώλεια βάρους, επειδή σας βοηθάει να νιώθετε πλήρεις (χορτασμένοι) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μετά από κάθε γεύμα. Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι, επίσης, μια σημαντική πηγή μαγγανίου, ένα μέταλλο που συμβάλλει στην υγεία των οστών, καθώς και σελήνιο, ένα αντιοξειδωτικό που εμποδίζει την κυτταρική βλάβη.

Συνοδεύστε τα ζυμαρικά σας με λαχανικά

Βρείτε συνταγές για μακαρόνια που να περιέχουν πολλά λαχανικά. Τα περισσότερα λαχανικά έχουν πολύ λίγες θερμίδες (ένα μεγάλο κολοκύθι, για παράδειγμα, έχει μόνο 55 θερμίδες) αλλά προσθέτουν όγκο στο γεύμα σας, μαζί με τις πολύτιμες στην απώλεια βάρους φυτικές ίνες.

Επιλέξτε μια σάλτσα με λίγες θερμίδες

Η σάλτσα που θα συνοδεύσει τα μακαρόνια σας μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια σχετικά υγιεινή επιλογή για απώλεια βάρους και ενός πιάτου με πάρα πολλές θερμίδες. Επιλέξτε μια απλή σάλτσα ντομάτας με ελάχιστο αλάτι. Ένα ολόκληρο φλιτζάνι σάλτσα ντομάτας έχει μόλις 59 θερμίδες, οπότε δεν θα “φορτώσει” πολύ το γεύμα σας με περιττές θερμίδες.

Να θυμάστε ότι οι κρεμώδεις σάλτσες έχουν πάρα πολλές θερμίδες. Σκεφτείτε ότι μισό φλιτζάνι σάλτσας τυριού έχει 240 θερμίδες! Είναι, επίσης, φορτωμένο με 18 γραμμάρια λίπους, συμπεριλαμβανομένων 10 γραμμαρίων από ανθυγιεινά κορεσμένα λιπαρά, τα οποία είναι γνωστό ότι συνδέονται με την καρδιακή νόσο. Μια τυπική έτοιμη σάλτσα ζυμαρικών για συνταγή ζυμαρικών τύπου “Αλφρέντο” περιέχει 200 θερμίδες και 20 γραμμάρια λίπους ανά μισό φλιτζάνι! Αποφύγετε να φτιάξετε κρεμώδεις σάλτσες, ή να βάλετε πολύ τριμμένο τυρί στα μακαρόνια σας.

Μετάφραση/απόδοση από iatropedia.gr με πληροφορίες από τα http://www.pasta-unafpa.org και http://www.livestrong.com

Αποτέλεσμα εικόνας για παγκόσμια ημερα ζυμαρικών

Η ιστορία των ζυμαρικών

♦Η πρώτη αναφορά στην ύπαρξη των ζυμαρικών χρονολογείται γύρω στο 1.000 π.χ., στην αρχαία Ελλάδα, όπου η λέξη «λάγανον» περιέγραφε μία φαρδιά πλακωτή ζύμη από νερό και αλεύρι, την οποία έκοβαν σε λωρίδες.


♦Αυτή η ζύμη μεταφέρθηκε και στην Ιταλία από τους πρώτους Έλληνες έποικους στον 8ο αιώνα π.Χ περίπου, και έλαβε το όνομα «laganum», που στα λατινικά σημαίνει λαζάνια.

♦Στα μέσα του 15ου αιώνα βρέθηκε η πρώτη συμπληρωμένη συνταγή ζυμαρικών, και συγκεκριμένα στο βιβλίο του μάγειρα Martino da Como. Αργότερα συνταγές για ζυμαρικά συναντώνται και στα κείμενα του Bartolomeo Sacchi.

♦Μετά τον 15ο αιώνα τα μακαρόνια ξεκινούν να κατασκευάζονται και σε εμπορική βάση. Ωστόσο κατά τον 18ο αιώνα γνωρίζουν την μεγάλη τους άνθηση.

♦Η διαδικασία παραγωγής των ζυμαρικών ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα να αυτοματοποιείται και να εξαπλώνεται τόσο σε ολόκληρη την Ιταλία, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, κι από τότε μπορούμε να μιλάμε για την Βιομηχανία Ζυμαρικών.

♦Στις μέρες μας, τα ζυμαρικά αποτελούν ένα από τα βασικά διατροφικά προϊόντα πολλών λαών και σε όλο τον κόσμο, όπου άνθρωποι από διαφορετικές κουλτούρες απολαμβάνουν τις φημισμένες παραδοσιακές Ιταλικές συνταγές αλλά και χιλιάδες παραλλαγές τους, προσαρμοσμένες στις διατροφικές ιδιομορφίες και τα γούστα της κάθε χώρας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο unpolitical.gr δημοσιεύει άρθρα της καθημερινότητας και της πολιτικής μέσα από τα οποία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Kείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, ή ότιάλλο παρακαλούμε ενημερώστε μας στο unpoliticalgr@gmail.com για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Tα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.